woensdag 23 juni 2010

Ode aan Fritz

Onze lieve Fritz!
17 jaar is ze geworden. In november 2009 hebben we haar moeten laten inslapen. Van de één op de andere dag kwam ze niet meer onder het bed vandaan en at ze niet meer. Ze moest overgeven en had diarree.Met de dierenarts hebben we nog wel wat pillen en poeders geprobeerd, maar het wilde niet lukken. Zo hebben we besloten haar in te laten slapen. Wat heb ik gehuild, en ik mis haar nog steeds! 
Het was een heel mooi beestje! Een kleine poes met een stoere naam. Toen wij haar uit het nest kozen was ze nog zo klein dat het geslacht nog niet te zien was, maar het werd Fritz! Een eigengereid dametje en ze kon ook aardig pittig uit de hoek komen. Maar naar ons was ze altijd erg lief, en ze kwam altijd bij je in de buurt zitten/liggen en sliep ze altijd bij ons op bed. Een heel trouw poesje! 

Nu zie ik op veel blogs dat vele een poes hebben. En  oooohhhh wat zou ik dat graag ook weer willen. Misschien na de zomervakantie dat we weer een poesje in huis nemen..........dan maak ik zo een mooi lief PoezeQuiltje!!

Our dear Fritz!
17 years she has become. In November 2009 we had to put her to sleep. Suddenly she stayed under the bed and ate no more. She was vomiting and had diarree. We have tried some pills and powders, but it did not work. So we decided to put her to sleep.  I miss her still! It was a beautiful creature! A small cat with a cool name.  To us she was always very sweet, and she was always near us and she  always slept on the bed with us. A very loyal cat!

Now I see on many blogs that a lot of you have a cat. Maybe after the summer  we again take a cat home .......... so I will make a pretty sweet Cat's Quilt!


Groetjes,
Hubertine




5 opmerkingen:

  1. mooi dat ze nog steeds zo'n warm plekje bij je heeft! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Katten, ze worden een belangrijk deel van je leven en je vergeet ze nooit hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk beesie, dat is toch de perfecte combinatie voor een poes: beetje pittig maar ook lief en trouw. Ze is vast in de kattenhemel :0)bij mijn Moortje die ik ook 17 jaar heb gehad, dus ken het gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha huubje, wat een teksten op je log en nog een engelse vertaling ook!!! mijn webje is ook weer opgeleukt en jawel ...... je kan een reactie plaatsten, xxxx jezus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. linkje naar lpp weblog http://www.lapechepiron.web-log.nl/lapechepiron/

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...