maandag 29 november 2010

Een echte winterliefhebber!

Hmmmm een heerlijk weekend gehad! En dat komt mede door het weer! Ik ben een echte winterliefhebber. Koud weer, flink ingepakt, af en toe een sneeuwvlokje..... en dan bijvoorbeeld na een hockeywedstrijd gekeken te hebben, thuis lekker warme chocolademelk of een heerlijke bak thee....voor de openhaard.....hmmm, handwerkje erbij en ik ben in mijn nopjes!
Zaterdag (en de dagen ervoor) weer 3 Blocks from the Past gemaakt! Ik vind dat toch het leukst om aan te werken, het patchen. Iedere keer opnieuw stofjes uitzoeken, op maat snijden en dan met de hand in elkaar zetten. Maak kennis met de Yankee Puzzle, Hourglass en Aunt Sukey's Choice. (de Hourglass gaat nog wel in de revisie, de punten sluiten niet goed). Dit geeft mij veel voldoening!


Zondag ben ik met DH het water opgegaan, het Grevelingenmeer. Even een tourtje, genieten van het weer. Een blauwe lucht en zo'n temperatuur rond het vriespunt. Dik ingepakt, laagje over laagje over laagje! Voor mij echt genieten. Op de terugweg wat gegeten bij een strandtent aan de Brouwersdam, de Kous!
....en op de terugweg bij Jeannet langsgereden. Gewoon zomaar op de bonnefooi! We reden naar huis en zagen de verkeersborden richting haar woonplaats/minicamping en toen zonder al te lang nadenken (anders zou ik niet meer durven) gewoon langsgereden. Het was een leuke verrassing, en wat heb ik veel mooie quilts en andere werken van Jeannet gezien. In het echt zijn ze nog veel mooier! En wat een heerlijke omgeving. Tja, als een echte stadse, vind ik een weiland met koeien, of een veld met spruitjes algauw fantastisch.  Ik kan eindeloos mijmeren over als ik later groot (ofwel oud) ben, dan staat mijn huis ook in een landelijke omgeving met eindeloos uitzicht, wel aan de kust en een provinciale stad op afzienbare afstand te bereiken. Naief? Geen idee, maar tijdens bijvoorbeeld het quilten is het een aardig tijdverdrijf. Aangezien wij op weg naar huis waren en de kinderen op ons zaten te wachten zijn we niet heel lang gebleven, maar ik had het gevoel dat we nog heel wat te kletsen hadden. Voor herhaling vatbaar! En zo eindigden een hele leuke zondag! 

En nu als de sodemieter boodschappen doen, strijken en dan misschien vanmiddag weer het volgende blokje voorbereiden.

Voor iedereen, a happy monday!



10 opmerkingen:

  1. Mooi, Hubertine, zijn de blokken. Als je ontevreden bent over je Hourglass moet je het uithalen.
    Ik ben ook gek op de kou, lekker inpakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat moet je genoten hebben van je weekend, ik ben gewoon binnen gebleven het is me veeeeeeel te koud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahah, die Hubertine.....kom maar lekker een keer in de zomer, dan is dat allemaal waar wat je denkt, ik zit in de winter liever wat dichter bij een gezellig stadje moet ik eerlijk zeggen, vorig jaar leek het hier wel Nova Zembla....Je blokken zien er perfect uit joh, heerlijk! dat is toch ook wel een mooi patroon, zo eens kijken....Het was hartstikke leuk dat je langs kwam!

    groetjes, Jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt als een erg gezellig weekend! Mooie blokken heb je weer gemaakt en heerlijke natuurfoto's. Gezellig dat je op visite bij Jeannet bent geweest ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk en gezellig weekend heb je gehad. Ja, Jeannet maakt mooie dingen.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig zijn je blokken!! Mooie bruintjes en zie zijn niet altijd even makkelijk te vinden! Mooie avond, groeten, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blokken en wat leuk, zo'n onverwachtse ontmoeting!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was inderdaad een heerlijk weekend! Mooi hoor die blokken, je bent goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezelligheid je uitje
    Maar je blokjes vind ik helemaal mooi!!
    Goed bezig hoor

    Groetjes
    tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey wat leuk Hubertine! Dan ben je bijna langs ons huis gereden denk ik. Mooi is het altijd bij de Grevelingen hè, zeker als je op de boot zit. Mooie blokken heb je weer gemaakt. Fijn weekend! groetjes, Margreet

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...