donderdag 11 november 2010

DuimQuilten

Afgelopen maandag de workshop duimquilten van Ted Storm gedaan in de Stitch Cottage. Wat heb ik hard gewerkt! Het was een gezellige ochtend, samen met mijn moeder! En...gelijk aan de slag. Ted had wat duimquilt hoedjes die we konden lenen. Wat zit dat vreemd in het begin, en wat werkt dat raar! En zeker als je eerst op doorschijnend plastic begint zodat je kan zien wat je onder hand doet, of zou moeten doen.Na een hoop geprik ( en ook in je vinger...) begint er een klein beetje een idee te komen wat nou echt de bedoeling is. Het ziet er allemaal zo simpel uit als je Ted eventjes wat ziet quilten.........maar ja jaren jaren en jaren ervaring!.........en Ted is ook niet te beroerd om, terwijl wij hard aan het oefenen waren, nog vele tips en trucs te vertellen over het quilten. Het was super, mijn oren stonden op steeltjes. Ik ga ook nu achter de strijkplank, op goede werkhoogte, oefenen en wie weet......ga ik over een tijd ook als een trein........
Het was een topochtend! Met dank aan Ted! Om 12.30 was het afgelopen en heb ik van mijn lieve mamsie dit prachtige sieraad gekregen! Ik zal 'm als een waardig quiltster gebruiken. Dank je wel mam!

4 opmerkingen:

  1. En nu maar oefenen. Enne... het went echt, zo'n gekke vingerhoed, ik vergeet hem wel eens af te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oefenen maar Hubertine. Fijn dat het zo een geslaagde ochtend was.Huiswaarts gekeerd met zere vingers, oortjes op steeltjes, rode wangen van inspanning EN een mooi sieraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar moet ik ook nog eens een cursus in volgen, ik heb het duimhoedje lang geleden gekocht en dacht dat leer ik me zelf wel. Daar is tot nu toe nog niets van gekomen.
    Fijn weekend Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het altijd een verrassend gezicht, dat duimquilten. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wil het ooit nog wel eens proberen. Succes met oefenen, en natuurlijk veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...