zaterdag 13 oktober 2012

Lol met een Jelly Roll!

Lang geleden....had ik een jelly roll gekocht!
En ik begon, met weinig naaimachine- quilt- ervaring, aan waarschijnlijk toch een te heftig patroon.
Dus dat belandde in de kast!  Zo'n "wellicht-ooit"project.

Nu werd ik getipt over de Jellyrollrace! Hu....was dat? Jellyrollrace? Ik had daar niet eerder over gehoord. Ik moest maar eens dit filmpje bekijken!
Dat heb ik natuurlijk gekeken en ik heb mij toch een lol gehad! Zo'n geinig filmpje en zo inspirerend! En ik wist dat ik nog ergens een halve jelly roll had liggen........dussssssss.............aan de slag.

Lange stroken aan elkaar, draadjes doorknippen, naadjes trimmen, en de stroken weer aan elkaar stikken. En dat herhaal je dan een aantal keren en dan krijg je dit resultaat!
Omdat ik maar een halve jelly roll had is dit een klein lapje geworden. Maar wellicht toch met de mislukte blokken die ik al af had op te leuken! De blokken zijn mislukt omdat de punten niet goed op elkaar zitten en omdat in het midden een dikke knobbel zit. Maar nu vind ik het allemaal wel meevallen........het is zeker niet perfect maar gezien het toen mijn eerste naaimachine project was.......

Maar ja, nu mis ik er nog twee en heb geen stof meer!! Dit blijft een jelly roll met handicap. Het gaat weer even de kast in! Het zijn twee ervaringen rijker. Het blijft gewoon mijn oefen-jelly roll. Toch?

Mocht ik nu een keer een mooie jelly roll zien dan weet ik in ieder geval een patroon om héél snel een top te maken. En ik heb even kunnen oefenen!

Nu weer verder met waar ik mee bezig was! De Jules en mijn Featherweight Quilt! Maar snel weer eens een update geven over die projecten! Maaaaaaarrrrr de tijd gaat zo snel!

Groetjes,
Hubertine (en van Teun)

14 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar als er weer stofjes 'uit de kast komen'! Ben benieuwd wanneer ze wéér eruit mogen komen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee joh niet de kast in, de blokken in de hoeken rechthoeken er tussen en voila en blitse quilt! I love jelly rolls.... Groetjes carina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk filmpje. Ik heb ook nog ergens een halve rol. Eens zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toevallig ben ik ook bezig met en Jelly Roll die er al heeeeel lang ligt. Hier kun je nog best iets mooi van maken hoor.
    http://ineke-rens.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig filmpje,ik ga het zeker eens proberen.Bedankt vdat je het filmpje op je blog hebt gezet.
    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja wat ishet heerlijk werken met een jellyroll,.... Het ziet er prachtig uit,..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig filmpje zeg. Ze heeft er flink de vaart in, haha.
    Je weet nu in ieder geval hoe het moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. gewoon wat andere stofjes erbij en maak je quilt toch af,poes zal het heel prettig vinden want ze lijkt zo moe

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet terug in de kast doen hoor, de kleuren zijn heel leuk. Je kunt de laatste twee blokken misschien in twee delen en dan bovenaan de hele blokken zetten, dan nog een paar streepjes erboven, de boel op de machine quilten en voilà, nog voor de winter een lekker quiltje voor op de bank!
    Groetjes,
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I bet you had so much fun! Ziet er leuk uit, Hubertine, quiltje voor Teun?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een super leuk filmpje! Wat een gaaf idee! En ze presenteert het ook geweldig! Je jellyroll quilt is nu bijna af! Erg leuk! Ik zou ook de bovenste 8 blokken halveren en aan de onderkant eraan plakken zodat er aan beide kanten evenveel blokken zitten.
    Fijne zondag, groetjes Meta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Klinkt als veel plezier. En als je nu eens die onderste blokken in het midden los tornt, heb je 4 halve blokken naast elkaar... en klopt je quilt weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. maak je er maar een rand aan, toch ook heel creatief

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog een variatie... Als je alle hidden w. Blokjes aanelkaar zet en dan beide zijden evenveel strips er tegen aan naait. Dan krijg je volgens mij een mooi geheel. Groot kussen van maken en dan bij de openhaard met een mok chocolademelk met slagroom en cacao. Volgend weekend dan want dit weekend wordt het lente weer:-)))
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...