dinsdag 4 december 2012

Wel blijven trainen.........

Wat een drukke week! Vele afspraken, verplichtingen en leuke dingen.

Afgelopen donderdag ben ik met zuslief naar de workshop Free Motion van Karen Lipton geweest. Wat was dat leuk! In het begin wel wiebelig, alsof je voor het eerste zonder zijwieltjes fietst, maar halverwege de dag kwam ik toch echt af en toe in the flow! En op het moment dat ik dat dan zat te  joelen vloog ik meteen uit de bocht! Ik heb nu wel meer het idee dat ik dat ook nog wel onder de knie kan krijgen. De bedoeling is dan wel dat je dagelijks oefent.........of dat gaat lukken?



Nu zeker niet, mijn Pfaff is na de workshop wel een beetje kreupel geworden. Het ondertransport komt niet meer genoeg omhoog om gewoon te kunnen naaien. En dat komt best wel heel slecht uit (wanneer niet?) als je de mystery van Bonnie "Easy Street" volgt.

Geen nood, dacht ik. Ik heb immers nog de Bernina van mijn moeder hier staan. Vanochtend had ik eindelijk de tijd kennis te maken met dit machientje, maar toen ik de stekker erin sta, knopje aan........en er gebeurde niets. Helemaal niets! Dat schoot ook niet op.....sterker nog...daar word je helemaal knorrig van!

Uiteindelijk teruggevallen op het antieke machientje, mijn BlackBeauty, de FeatherWeight!


En zo heb ik toch mijn flying geese kunnen maken voor de Easy Street, 85 fladderaars!
Morgen wel meteen naar de naaimachineman, want ik moet natuurlijk wel blijven trainen.........

Groetjes,
Hubertine

12 opmerkingen:

  1. Jaaaaaaaa, Hubertine op welk apparaat dan ook, wél blijven trainen. De flying geese vliegen niet vanzelf..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, die ouwetjes he, die zijn toch weer het meest betrouwbaar :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is wat, die machientjes. Maar wel vervelend! Meters maken, regelmatig, tja, dat is het... dagelijks? Dat lukt mij echt niet, regelmatig, dat wel ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oefenen oefenen oefenen. Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dat is een gedoe maar wel tof als het lukt! En wat heb je een batterij aanmachines staan:) fijne dag groet carina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij bent zeker erg druk geweest. Wat ziet het er allemaal mooi uit. Succes met de machines.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk dat je altijd nog een machientje 'achter de hand' hebt. Lastig als iets het niet doet, daar wordt je inderdaad behoorlijk knorrig van hè? Je free motion werk ziet er al heel mooi uit, hoop dat je flink kan blijven oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk he die cursus van Karen. Ze kan het zo rustig uitleggen. Ik hoop dat je machientjes gauw weer in orde zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vervelend als je naaimachine het niet doet. Maar je flying geese zien er prachtig uit. Nog bedankt voor het snelle opsturen van de QM. Fijne sinterklaasavond. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Altijd handig als je nog een naaimachine hebt staan ( dan moet ie ´t wel doen natuurlijk;) )Hopelijk krijgt de naaimachinenman ´m weer aan de praat,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...