woensdag 15 april 2015

De FeatherWeightTop is af!!

De top's van onze FeatherWeight project II zijn af!
80 blauw-witte ChurnDash blokken. Moet toegeven, ..... de laatste 15 blokken waren wel "zwaar" .

Maar.......nu ben ik zeer tevreden over het resultaat. Het leuke is dat ik diverse stofjes in de vakanties van vorig jaar heb gekocht en erin heb verwerkt. Dat gebeurd natuurlijk wel vaker maar deze heb ik speciaal voor deze quilt gekocht. Lapjes uit Schotland en de USA, lapjes uit de stash van mijn moeder en lapjes uit diverse Nederlandse winkels en van een aantal beurzen.
Zoals je ziet is de top van Phyllis ook af......en ik vind deze ook weer PRACHTIG!!! 
De one-and-only Ohio-sterren! Zij heeft in haar blogje geschreven over zij haar naden vouwt.
Inmiddels heb ik mijn ChurnDash gedubbeld met de latten en dit keer geregen 
en de randen nog extra vastgezet met de microstitch. 
Geregen, omdat ik dat gewoon ook een keer wilde proberen. 
 


Ik heb al meerdere quilts met de latten constructie gedubbeld,
hier kan je het nog een keer nalezen. 
Als tussenvulling heb ik een Hobbs Tuscany wol/katoen combinatie gebruikt. Ik ben een erge wol-fan, warmt mee met de seizoenen. Deze vulling heb ik gekocht op het Quiltfestival in Houston. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen met het quilten en later in het gebruik. En mocht het bevallen........is er dan een NL winkel die dit in het assortiment wil nemen??? 
Ik ga deze quilt big stitchen, dat heb ik met de Jules (die echt héél erg bijna af is) 
ook gedaan en dat beviel mij prima :-)
Nog een paar foto's, buiten genomen.
Was nog ingewikkeld met zo'n windje ;-)
En nu........blijven we altijd ideetjes op doen voor, wie weet
ooit weer, een nieuw FeatherWeight project.
   
Mijn neefje, hond Max, is na een nachtje logeren ook weer opgehaald,
 
......en dan krijg je zo'n mooie bos tulpen! Lief!

(Binnenkort weer twee projecten die af zijn)

Groetjes,
Hubertine

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, de quilt tops af?! Super dat die van jou al gedubbeld is, prachtig is hij, al dat blauw. De mijne ga ik deze week dubbelen en dan ook lekker met de hand quilten, maar op de 'ouderwetse' manier , in de quiltring.
    Binnenkort maar weer eens brainstormen over het volgende Feathergirls project :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hubertine, geen idee wat je nou met "big stitchen" bedoeld.
    hand quilten grote steeken of met de naaimachine door quilten?
    http://www.birdblocks.com/ned01/winkel/Tussenvullingen.htm als je deze link doe kopiëren dan zie je dat ze daar volgens mij de vulling verkopen die jij bedoeld.
    Hopelijk heb ik je wat op weg geholpen.
    De quilttop is wel heel erg mooi hoor. Blauw hé daar worden mijn knieën zo week van.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige top! Ik ben benieuwd hoe het quilten je zal vergaan. Weet je zeker dat deze vulling nog niet wordt verkocht? Ik zal mijn ogen eens voor je openhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zei het al bij Phyllis, wat is zo'n repeterend patroon toch mooi eigenlijk!
    Ik kan me wel voorstellen dat de laatste blokken zwaar en saai waren om te maken. Doe je zo'n project met de hand dan neem je eens wat mee naar een bee of voor onderweg en dan gaat het geleidelijk. Nu moet je door als je geen zin meer hebt.
    Maar het resultaat mag er zijn hoor. Mooi!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er weer geweldig uit sis en max heeft t weer naar zn zin gehad zei hij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat is 'ie mooi geworden! En erg leuk om zo'n close up te zien van zo'n blokje. Leuke stofjes! Succes met quilten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig dat jullie allebei het project klaar hebben. Mooi werk, en leuk om ze beiden bij elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg mooi geworden! Kan me voorstellen dat de laatste blokjes niet meevielen, maar het resultaat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is hij erg mooi geworden en wat leuk om die van jullie beide naast elkaar te zien. ZO mooi en zo verschillend met hetzelfde patroon. Mooie tulpen en natuurlijk veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie FW quilt! Misschien toch eens ergens afspreken met allerlei FW liefhebbers, dan kan je de quilt showen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...