maandag 20 februari 2012

Thimbels

Ik las het blogbericht van Bonnie Hunter waar zij vroeg om onze ervaringen met vingerhoeden te delen.
Toen ik met mijn eerste quilt begon, had ik geen vingerhoed nodig. Het waren immers rijgsteekjes (en best grote steekjes). Bij mijn tweede quilt ben ik gaan experimenteren met een Aunt Becky en een plak vingerhoed! Maar met beide kon ik niet lekker quilten!

I read the blog of Bonnie Hunter, where she was asking the experience of our use of Thimbles!
When I started quilting my first quilt, I did not need a thimble, because the stitches were very basic (and big!) On my second quilt, I began to experiment, for example the aunt Becky and the UnderThimble. But with both I couldn't enjoy quilting!!!
Help....wat nu??? Mijn lieve ervaren (vandaag jarige) moeder had dé oplossing......gebruik een klein lepeltje en een gewone vingerhoed. En sindsdien zijn dit mijn quilt attributen. De vingerhoed aan de rechtermiddelvinger en het lepeltje in de linkerhand onder de quilt.

What now??? My dear experienced (her birthday today) mother was offering the solution......use a small spoon and a simple thimble!! And since then, these are my tools in quilting! The timble on my right middle finger and the spoon in my left hand under the quilt

........en zij quilte nog lang en gelukkig verder!
and finally she was a happy quilter!

21 opmerkingen:

  1. Dat is toch echt een quiltvingerhoed en geen gewone, die hebben namelijk geen rand, maar ja je moet altijd zoeken naar dat wat jou het prettigste ligt en ik weet dat Ted Storm ook een lepel gebruikt aan de onderkant! Ik gebruik graag een leren vingerhoed onder, maar altijd problemen met de maat! Veel plezier met je steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik altijd een lepeltje bij het sandwichen. Als de quilt op een tafel bijv. is gespannen en vastgeplakt of vast geklemd, dan kan je de naald er zo moeilijk doorsteken. Met een lepeltje wip ik hem dan omhoog en kan de naald erdoor trekken. Bij het quilten laat ik de naald gewoon op mijn vinger terecht komen onder de quilt. Als je het een poosje doet,dan krijg je er handigheid in en doet je vinger niet meer zeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Great idea with the spoon. Love the cat in the header..it looks just like my Maxie! Same face and everything.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik altijd de Aunt Becky. Zo zie je maar dat toch iedereen zijn eigen manier en spulletjes gebruikt.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig, een lepeltje, nooit van gehoord, die steel lijkt me dan in de weg te zitten. Ik gebruik zelf de aunt Becky tot redelijke tevredenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I use a little spoon while quilting. It works well.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het theelepeltje gebruik ik dan (nog) niet, maar de vingerhoed zit om mijn middelvinger en wordt af en toe gebruikt (wanneer het te zeer doet) en dat doortrekding....heb ik ook, erg handig.
    Quilten is nog niet zo gemakkelijk ;-)

    Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als we onze moeders toch niet hadden! Proficiat met haar verjaardag en tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een vingerhoed heb ik inmiddels ook leren gebruiken. Maat 15 aan mijn rechterhand. Links laat ik de naald op mijn wijsvinger uitkomen. Alleen als je net weer gaat quilten doet dat wel zeer, maar spoedig vormt daar zich quilters eelt.
    Hihi, dat ik nu pas voor het eerst al je trofeeën in één mooie kast zie staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Ik prik gewoon in mijn vinger. Onderste hand dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heeft je blog een mooie lay-out gekregen Hubertine. Mooi, kleurrijk en fris!


    http://quiltsvankippetje.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke achtergrond.......:)
    Ik heb net de big stiching gedaan, zonder lepel en quiltring. Allen een vingerhoed als je dat wil maar wel zo'n trekding. Een andere kleur zodat je het verschil ziet met je naalden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik gebruik deze vingerhoedjes al jaren ben er heel blij mee, want kon er nooit mee werken met een vingerhoed

    Ja dat trek naalden ding is heel handig

    En feliciteer je moeder maar van me, en ook jij gefeliciteerd

    groetjes Joke en een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. piep


    wat een leuke tip ga ik zeker proberen

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thank you for sharing this post. I am also curious as to how to use the spoon. And what is the yellow item in the picture?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Jan, with the yellow thing you can pull the needle through the fabric. A next blog I'll write about the spoon, with some pictures. Then also I'll use the yellow thing. Thank you for responding on my blog!

      Verwijderen
  16. I just bought a thimble like that today. It feels so comfortable. The spoon idea intrigues me. I'll be interested to see how you use it!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alsnog van harte met je mam. Ben ook werg benieuwd hoe je het lepeltje gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De vingerhoed met opstaande rand, de naald doortrekker en de duim quilt vingerhoed. Daar zweer ik bij. Aunt Becky is een onding en het lepeltje, dat kom ik binnenkort van je leren, ik heb tot nu toe het liefst gewoon mijn vinger, dan maar lek prikken ;-).
    Wat is je header prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...